(function() {var wf = document.createElement('script');wf.src='https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/webfont/1/webfont.js';wf.type='text/javascript';wf.async='true';var s=document.getElementsByTagName('script')[0];s.parentNode.insertBefore(wf, s);})();
Peter

De valkuilen tijdens het afvallen worden vaak onderschat. Als je eenmaal een foutje maakt kan jouw motivatie meteen weg zijn.  Dan is het verschrikkelijk moeilijk om nog door te zetten tot jouw ideale gewicht.

Motivatie is hét belangrijkste onderdeel van afvallen. Als je de wil niet hebt gaat het ook niet lukken. Kijk maar naar jouw dagelijks leven. Als je daar geen motivatie hebt doe je iets ook niet of gaat het heel lastig.

 Zorg er dus voor dat je deze valkuilen vermijdt!

Valkuil 1: Beginnen zonder informatie

De eerste valkuil is de meest voorkomende . Dat komt, omdat je snel wilt beginnen met afvallen. Zo heb je het geduld niet om eerst wat informatie op te zoeken. 

Hierin gaat het dus fout. Doordat je niet de valkuilen hebt opgezocht zul je deze tegen gaan komen. Met als gevolg dat je het niet vol gaat houden. Als je wel onderzoek had gedaan naar hoe je het beste kan afvallen, was dit niet gebeurd.

Ook gaan veel mensen uit van hun eigen zelfkennis. Ze denken dat ze zichzelf goed kennen en de informatie niet nodig gaan hebben. Maar hierin overschatten ze zichzelf. Pas als je weet wat je fout hebt gedaan kun je het voorkomen.

Dus kan een deze valkuil ook goed zijn, om jezelf beter te leren kennen en weten wat je zwaktes zijn.

Valkuil 2: Niet realistisch zijn

Veel mensen willen in het begin meteen hele grote stappen zetten. Stappen waarvan je eigenlijk zelf wel weet dat ze niet gaan lukken, maar dat hoop je stiekem toch.

Dit is een foute mindset. Je zult eerlijk tegen jezelf moeten zijn en realistische doelen moeten stellen. Het is namelijk zo hoe langer het duurt voordat je een doel bereikt, hoe minder je je motivatie behoudt. 

Kort gezegd: Zorg dus voor doelen die je sneller kan bereiken en die realistisch zijn. Zo behoud je jouw motivatie en gaat afvallen een stuk makkelijker.

Doelen stellen

Valkuil 3: Te streng zijn

Het gaat vast een keer voorkomen dat jij bent een dieet bezig bent, maar je de verleiding niet kan weerstaan om een snelle snack te eten. Dit is helemaal niet erg, maar vaak maak je er zelf een probleem van. Dit werkt natuurlijk niet in je voordeel.

Het is zo dat je niet elke dag tussendoor moet gaan snoepen. Maar een kleine snack tussendoor is helemaal niet ongezond. Ook zal je er niet veel van gaan merken als je op de weegschaal gaat staan. 

Valkuil 4: Compenseren na sporten

Als je hebt gesport heeft je lichaam natuurlijk energie verbruikt. Dit voel je ook, doordat je jezelf wat slapjes en moe voelt. Dan is het natuurlijk logisch om veel te eten, want ik heb energie nodig.

Nee, dit is niet zo! Natuurlijk moet je wel iets gaan eten, maar vaak ben je geneigd om na het sporten iets ongezonds te eten. Dit komt, omdat je denkt dat je veel calorieën hebt verbrandt, je er ook veel kunt eten. 

Helaas eet je dan vaak meer calorieën dan dat je er verbrandt hebt. Zo heeft het sporten geen zin gehad en heb jij er weer spijt van dat je hebt gesnackt. 

Eet dus iets gezond en eet er daarnaast niet teveel van. Zo zal je eerder resultaat gaan zien en houd je het langer vol!

Lees ook mijn andere blogs voor meer tips en informatie over afvallen!

Kiloburner

  Gezond afvallen?

  • Het #1 product voor afvallen in Nederland

  • Methode voor gezond en snel afvallen

  • Gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *