(function() {var wf = document.createElement('script');wf.src='https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/webfont/1/webfont.js';wf.type='text/javascript';wf.async='true';var s=document.getElementsByTagName('script')[0];s.parentNode.insertBefore(wf, s);})();
Peter

Het niet aankomen in vet is moeilijk in deze periode. Je beweegt minder, en eet juist meer. Dat komt, omdat we bijna allemaal gedwongen thuis zitten en het huis niet uit mogen. Toch wil je niet aankomen in vet.

Hier lees hoe je dat het best doet!

Waarom kom je aan?

Waarom je in deze periode juist aankomt is geen verrassing. We eten meer, omdat we thuis zitten of omdat we juist veel stress hebben door het corona virus.

Ook sporten we bijna niet meer. De sportscholen en sportclubs moeten dicht en ook mag je niet meer met veel mensen over straat. We zitten dus veel binnen.

Hierdoor verbrandt je aanzienlijk minder calorieën dan dat je in een normale week zou doen. Zo krijg je meer calorieën binnen dan dat je verbrandt, dus kom je aan in vet.

5 tips die helpen om niet aan te komen in vet!

Nu denk je bij jezelf: hoe raak je overtollig vet kwijt? En wat kun je doen om niet aan te komen in vet? Ik ga je hierbij dé 5 beste tips geven.

Zo kun je zonder dat je aankomt toch deze corona periode doorkomen!

Tip 1: Drink meer water

Doordat je meer water gaat drinken gaan de afvalstoffen sneller jou lichaam uit. Dit is positief voor het verbruiken van energie. Je verbruikt dan meer calorieën dus heb je er ook meer nodig om aan te komen in vet. 

Ook helpt water er tegen dat je tussendoor gaat snacken. Als je trek begint te krijgen en dan een glas water drinkt zul je minder gaan eten. Dat betekent dus ook automatisch dat je minder calorieën binnenkrijgt!

Water drinken zorgt dat je minder snel aankomt in vet

Tip 2: Geen snacks in huis

Als jij naar de keuken loopt en je ziet een zak chips liggen is het moeilijk om de drang naar een chipje tegen te gaan. Zorg er dus voor dat je geen snacks in huis haalt. Dit voorkomt dat je onnodige calorieën naar binnen gaat werken.

Tip 3: Een vast eetpatroon

Als je zorgt voor een vast eetpatroon krijg je minder snel de neiging om tussendoor nog even snel wat te eten. Eet bijvoorbeeld grote 3 maaltijden op een dag. Zo heb je een vaste structuur waar je je aan kunt houden en is het makkelijk om niet te gaan snoepen 

Tip 4: Doe thuis oefeningen

Er zijn genoeg oefeningen om binnen te doen. Denk bijvoorbeeld aan jumping jacks of push up. Dit zijn oefeningen waarmee je al heel wat calorieën verbrandt. Dat zorgt ervoor dat je meer energie nodig hebt en dus minder snel zal aankomen in vet!

oefeningen tegen aankomen in vet

Tip 5: Eet meer groente

In groente zitten veel vitaminen. Vitaminen zorgen ervoor dat je lichaam gezond blijft en dat het beter gaat functioneren. Ook zitten er weinig calorieën in het vult het goed. Als je dus een maaltijd gaat eten zorg er dan voor dat je veel groente eet en met de andere producten mild bent. Zo bespaar je een hoop calorieën 

Voor een duidelijkere uitleg en meer tips kun je deze video kijken! 

Lees ook mijn andere blogs voor meer tips en informatie over afvallen!

Kiloburner

  Gezond afvallen?

  • Het #1 product voor afvallen in Nederland

  • Methode voor gezond en snel afvallen

  • Gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *