(function() {var wf = document.createElement('script');wf.src='https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/webfont/1/webfont.js';wf.type='text/javascript';wf.async='true';var s=document.getElementsByTagName('script')[0];s.parentNode.insertBefore(wf, s);})();
Peter

sinaasappel, meetlint en flesje waterIs slapen goed voor afvallen? De meeste mensen letten alleen maar op voeding en sporten tijden het afvallen.

Maar om echt optimaal te kunnen profiteren van jouw manier van slanker worden, zul je op je levensstijl moeten letten.

Slapen speelt daar een grote rol bij.

Dit wordt echter vaak vergeten, hierdoor kan het afvallen een stuk lastiger worden.

Wil jij zo gezond en ultiem mogelijke slanker te worden en een gezonde levensstijl te ontwikkelen?

Lees dan snel verder!

 

Slapen goed voor afvallen?

Bij afvallen denk je niet meteen aan een goede nachtrust en wordt daarom dus ook vaak vergeten.

Slapen kan echter wel erg goed helpen bij het afvallen.

Je hebt gemiddeld 8 uur slaap per dag nodig om goed te kunnen functioneren. Dit kan per persoon natuurlijk verschillen.

Het is niet zo dat als je vanaf nu altijd vroeg naar bed gaat om die 8 uur te halen, dat je in een keer een paar kilo aan gewicht gaat verliezen.

Daar spelen een verschillende factoren ook een rol bij. 

Ten eerste speelt jouw lichaamsgewicht en de spiermassa daarvan een erg grote rol. Dit beïnvloed je Metabolisme.

Hierdoor verbrand je zonder dat je het door hebt meer calorieën dan dat je denkt. 

Een gemiddeld persoon verbruikt ongeveer 0,9 calorie per kilo lichaamsgewicht. 

Iemand van 85 kilo verbrandt dus in een nacht van 8 uur slaap ongeveer 612 calorieën.

Maar nu hebben we het over een gemiddeld persoon. 

Iemand die meer spiermassa heeft kan tot wel 2 keer zoveel calorieën in een nacht verbranden.

Dit komt doordat 1 kilo spieren, 2 tot 3 keer zoveel verbrandt dan 1 kilo vet.

Om slapen tijdens het afvallen te optimaliseren helpt het dus om overdag te sporten en veel spiermassa op te bouwen.

Daarnaast zorgt een korte nachtrust ervoor dat je groeihormonen minder goed hun werk doen.

Dit kan ervoor zorgen dat je spieren minder zullen groeien en je dus minder zult hebben aan het sporten overdag.

Minder tijd om te eten

Ook is het zo dat je minder tijd hebt om te eten als je eerder naar bed gaat.

Vaak eten we nog een late night snack voordat we gaan slapen en die bestaat meestal niet uit iets gezonds.

Dit kun je voorkomen door later avond te eten en eerder naar bed te gaan.

Zo heb je minder tijd om nog een snack te pakken, omdat je nog vol zit van de avondmaaltijd.

Als je toch nog honger krijgt voordat je wilt gaan slapen raad ik aan om een groot glas water te drinken.

Hierdoor word je maag gevuld en dit verminderd het hongergevoel.

Beter in je vel

Ook zit je een stuk beter in je vel als je een goede nachtrust hebt gepakt. Maar waarom maakt dit uit?

Als je slecht in je vel zit ben je eerder geneigd om meer en ongezonder te gaan eten.

1 op de 3 mensen eet vaak uit emotie en heeft zijn eetgedrag dan minder onder controle.

Zit je lekkerder in je vel, dan ben je minder geneigd om uit emotie iets te gaan snacken en zul je makkelijker afvallen.

Uit het stukje hierboven is dus te concluderen dat slapen erg goed is voor het afvallen!

Vrouw in bed

De voordelen van een goede nachtrust

Er zijn vele voordelen te benoemen die het hebben van een goede nachtrust ondersteunen.

Ten eerste kun je beter omgaan met je emoties en zit je een stuk lekkerder in je vel.

Dit voorkomt dat je uit emotie gaat eten. Zo heb je zelf beter in de hand wat je wel en niet eet op een dag.

Ook is het in je vel zitten erg fijn. Je straalt meer positieve energie uit en dit heeft altijd effect op hoe jouw dag verloopt.

Met een positieve sfeer wordt jouw dag een stuk fijner en minder stressvol.

Daarnaast heeft een goede nachtrust ook een positief effect op je sportprestaties. 

Je spieren zullen sneller gaan groeien en beter herstellen tijdens het slapen. 

Zo kun je in een kortere tijd meer spiermassa opbouwen en hiermee jezelf steeds weer verbeteren tijdens het sporten.

Je concentratie vermogen en productiviteit gaan ook omhoog. Je kunt een stuk meer doen op een dag als je dus genoeg geslapen hebt.

Ook stimuleert slapen een gezond gewicht en is het een stuk makkelijker om af te vallen.

Tot slot verbeterd het slapen je immuunsysteem. Zo ben je een stuk minder vatbaar om ziek te worden.

Er zijn dus genoeg redenen om te concluderen dat slapen goed is voor afvallen en je lichaam!

Slapen hoort bij een gezonde levensstijl!

Zoals je hierboven hebt gelezen is slapen erg goed voor je en helpt het tijdens het afvallen.

Ook past het in een gezonde levensstijl.

Je wilt natuurlijk zo gezond en lang mogelijk leven en dit past er erg goed bij.

Om te zorgen dat je een gezonde levensstijl ontwikkelt en volhoudt, moet je met een paar dingen rekening houden.

Let er bijvoorbeeld op je dat niet te streng bent voor jezelf met snacks of ongezonde maaltijden.

Dit gaat er na een tijdje voor zorgen dat je het niet meer kunt volhouden en wat is het laatste wat je wilt.

Ook is het erg fijn om een vast patroon toe te passen. 

Ga bijvoorbeeld altijd om half 10 naar bed. Zo raak je daaraan gewend en is het makkelijker om die 8 uur slaap te halen.

Zo zul je na een tijdje erg lekker in je vel zitten en er gezond, uitgerust en goed uit gaan zien.


vrouw die blij is en springt op het strand

Stappenplan om vandaag al te beginnen met een gezonde levensstijl!

Je hebt net gelezen waarom slapen erg goed is voor afvallen en een gezonde levensstijl.

Jij kan daarom vandaag al beginnen met een gezonde levensstijl te ontwikkelen, want waarom zou je wachten tot morgen.

Afvallen met Nederland ondersteund je in het ontwikkelen van een gezond voedingspatroon om uiteindelijk een gezonde levensstijl te krijgen.

Wat krijg je daar onder andere bij?

6 maanden begeleiding van een diëtiste,  6 maanden aan recepten eBooks met 2000+ gerechte en tussendoortjes en hulpmiddelen om je levensstijl te verbeteren.

Mij is het ook zo gelukt!

Wil je meer informatie? Druk dan op de knop hieronder en begin vandaag nog!

Afvallen met Nederland

Voor een blijvend en gezond voedingspatroon

Stappenplan om te streven naar jouw ideale gewicht

Begeleiding van een diëtiste


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *