(function() {var wf = document.createElement('script');wf.src='https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/webfont/1/webfont.js';wf.type='text/javascript';wf.async='true';var s=document.getElementsByTagName('script')[0];s.parentNode.insertBefore(wf, s);})();
Peter

Wat is gezonde voeding links boven

Wat is gezonde voeding? Dit is een belangrijke en moeilijke vraag om te beantwoordde.

Veel mensen willen weten wat gezonde voeding is, om hiermee hun eetpatroon te veranderen.

Elke site zegt natuurlijk iets anders over welke voeding gezond is, maar toch komt het meestal op hetzelfde neer.

De standaard regel over voedsel uit de schijf van 5. Maar is dit ook echt zo?

Lees hieronder verder over wat gezonde voeding is en hoe je het kunt toepassen in jouw eetgewoonte!

Wat is gezonde voeding?

Het is moeilijk te zeggen wat gezonde voeding is. Dat weet jij waarschijnlijk het beste.

Er zijn natuurlijk wel wat standaard regels waarvan bekend is dat het gezond voor je is.

Bijvoorbeeld dat je: 200 gram groente, 2 stukken fruit , genoeg vezels en weinig verzadigde vetten moet eten.

Dit gebaseerd op voeding uit de schijf van 5. De schijf van 5 bevat alle soorten voeding die jij op een dag moet eten om je lichaam gezond te houden.

Dit is echter een algemene regel die gebaseerd is op de benodigde voedingsstoffen die jij op een dag moet binnen krijgen. En dus niet wat goed reageert op  jouw eigen lichaam erop reageert. 

Om dus te weten wat gezonde voeding is die bij jou past, zul je moeten weten waar je lichaam goed op reageert. 

Het kan bijvoorbeeld zijn dat je bepaalde producten een negatieve invloed op jouw lichaam hebben. Dit kan de volgende bijwerkingen veroorzaken: acne, misselijkheid, diarree, jeuk, hoofdpijn of een opgeblazen gevoel.

Weet je dus van bepaalde producten dat ze een slechte invloed hebben op je lichaam, dan zou ik deze gaan vermijden.

meisje met jeuk

Wat doet ongezonde voeding met je?

De ongezonde voeding die misschien nog wel in jouw eetpatroon zit, kan een negatieve invloed op je lichaam uitoefenen.

Let er maar eens op, als je een week lang ongezond eet dan zal je op korte termijn meer last gaan krijgen van acne, je maag, je darmen en je concentratie vermogen.

Ook kunnen er op de lange termijn vervelende gevolgen gaan komen zoals: obesitas, een negatief zelfbeeld, hart- en vaatziekte en een hoge bloeddruk.

Dit is natuurlijk niet fijn om te krijgen en dus zul je minder gezonder moeten gaan eten, om dit te voorkomen.

Want het is natuurlijk beter om te zorgen dat je deze ziektes krijgt, dan dat je ze gaat genezen.

Natuurlijk is het niet slecht als je 1 of 2 keer in de twee weken ongezond eet. Als je het maar niet te vaak gaat doen.

Welke voedingsstoffen heb je nodig?

Om jouw eetpatroon te baseren op gezonde voeding, zul je doe volgende voedingsstoffen met eten: Koolhydraten, vetten, eiwitten, vitamines en mineralen. 

Met deze voedingsstoffen blijft jouw lichaam goed functioneren en zul je minder vatbaar zijn voor ziektes.

De verhouding tussen deze voedingstoffen is ongeveer: 40% koolhydraten, 30% eiwitten en 30% vetten. 

Het is dus de bedoeling dat het voedsel dat je binnen krijgt niet alleen maar uit een soort voedingsstof bestaat.

Daarnaast is het ook nog de bedoeling dat je vitamines, mineralen en vezels binnen krijgt.

Vaak krijgen we veel te weinig van deze voedingsstoffen binnen, vergelijking met de koolhydraten, eiwitten en vetten.

We eten weinig groente en fruit en lopen daarom essentiële vitamines en mineralen mis zoals:  vitamine C, kalium en foliumzuur. 

Ook zitten er in groente en fruit vaak veel vezels. Deze zorgen ervoor dat je maag- en darmstelsel goed blijven functioneren.

Dit kan je natuurlijk compenseren door vitaminepillen te slikken, maar dat wordt ook weinig gedaan.

Let dus op de hoeveelheid koolhydraten, eiwitten, vetten, vitamines en mineralen. 

Als je deze producten op de juiste manier eet en er de juiste hoeveelheid van binnen krijgt, zorg je ervoor dat jouw lichaam goed blijft functioneren!!

Hoe kan je gezonde voeding in je eetpatroon toepassen?

Het is dus de bedoeling dat je alle benodigde voedingsstoffen binnen krijgt. Zodat je eetpatroon zo gezond mogelijk wordt.

Neem bijvoorbeeld eiwitten. Deze zitten veelal in zuivelproducten. Maar wat nou als je daar allergisch voor bent of je lichaam er slecht op reageert?

Dan zul je dat moeten gaan compenseren met andere producten waarin eiwitten zitten zoals: eieren, kip en noten.

Verander is een keer wat in je eetpatroon en kijk hoe je lichaam er op reageert.

Zo kun je er beetje bij beetje achter komen, wat het beste werkt voor jou.

Je zult natuurlijk niet na een dag merken of er verschil in zit. Als je dus van iets veranderd zul je pas na een week verschil merken.

voedingsstoffen

Stop jouw vitamine tekort!

Uit onderzoek is gebleken dat we vaak te weinig vitamines binnen krijgen. Dit heeft natuurlijk geen positieve invloed op jouw lichaam.

We hebben te weinig tijd, hebben geen groente en fruit in huis of we eten gewoon even snel buiten de deur.

Dit zijn allemaal smoesjes die worden gebruikt, als je jezelf afvraagt waarom je te weinig vitamines eet.

Om een vitamine te kort te voorkomen kun je het natuurlijk compenseren. Dit zul je dan al na een paar dagen gaan voelen!

Je zit lekkerder in je vel, het verbeterd je immuunsysteem, je slaap beter en je ziet er mooier uit.

Het enige wat jou nog te doen staat is op de knop drukken en jouw eigen multivitamine in huis te halen.

Let op: door de drukte rondom het corona virus is het bijna uitverkocht.

Druk op de knop en haal jouw vitamines in huis!

Voedingssupplementen die de vitaliteit, weerstand en gezondheid op peil houden! 

Krijgt een 9,4 beoordeling van haar klanten

De producten zijn het meest natuurlijke en voordeligste in hun soort


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *